środa, 23 marca 2011

Biblioteki jakie wykorzystuje grafik komputerowy


Do projektowani zaawansowanych projektów graficznych, grafik komputerowy może wykorzystywać biblioteki graficzne. Za chwilę postaram się opisać kilka z nich, te które są jednym z najpopularniejszych. Nie zajmuję się zawodowo grafiką, tak więc wiele osób zapewne będzie uważać, że wybrałem złe i tak dalej. Ja natomiast kieruję się tym co czytam nieraz na forach graficznych. 
 Jedna z takich popularnych bibliotek jest bez wątpienia OpenGL, czyli uniwersalny API do generowania grafiki. Biblioteka ta jest stosowana głownie w projektowaniu i tworzeniu gier komputerowych oraz wygaszaczy ekranu.

Umożliwia między innymi budowanie trójwymiarowych scen.
Nazwę tej biblioteki na pewno większość słyszała, gdyż często instaluje się jej odmianę DirectX na komputerze, aby możliwe było zagranie w nowszą grę. Umożliwia wyświetlanie grafiki w trójwymiarze. Udostępniana przez firmę Microsoft. 

Kolejną często używaną biblioteką jest GTK+, używana do projektowania interfejsów graficznych aplikacji komputerowych. Z początku była stworzona i przeznaczona dla programu GIMP, który wymaga do uruchomienia się, jej obecności w systemie operacyjnym. 

Jak mówiłem, jest to tylko kilka z kilkunastu dostępnych bibliotek graficznych dostępnych dla grafików komputerowych. Początkującemu nie będą one specjalnie potrzebne, jednak jeśli ktoś myśli poważnie o zawodzie grafik komputerowy, to z pewnością powinien się z nimi zapoznać. Na pewno będą mu potrzebne w dalszej drodze projektowania własnych, autorskich projektów. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Treść komentarza (pamiętamy o ortografii i kulturze ;))